Niniejsza strona wykorzystuje pliki cookies. Informacje uzyskane za pomocą cookies wykorzystywane są głównie w celach statystycznych. Pozostając na stronie godzisz się na ich zapisywanie w Twojej przeglądarce.
Odwiedź nasz kanał na YouTube - ZSPWK PLAY
Świat bajek w pozytywny sposób działa na dziecięcą wyobraźnię i przenosi dziecko w świat marzeń. Wywołuje różne emocje - od radości do smutku, co pozwala dziecku na bardzo intensywne przeżywanie baśniowych wydarzeń.
Marzanna odchodzi,
a z nią groźna zima.
Słoneczko na niebie
mocniej grzać zaczyna.
Ludzie ludziom...
czyli Niemcy wszystkim podludziom
zgotowali ten los…
AUSCHWITZ – BIRKENAU – WYCIECZKA PRZEDMIOTOWA
14 marca 2013 r. uczniowie klasy II Gimnazjum Zespołu Szkolno – Przedszkolnego w Wojkowicach Kościelnych wybrali się na wycieczkę przedmiotową. Celem wycieczki był obóz zagłady Auschwitz – Birkenau. Jest to poniekąd tradycja szkoły, bowiem co roku klasy drugie gimnazjum jadą zwiedzić i oddać hołd ofiarom holokaustu. Jest to lekcja patriotyzmu, pamięci o tych co odeszli oraz pokłonienia się i zadumy na największym cmentarzysku świata.
„Hamlet” W. Szekspira w wykonaniu uczniów klasy III gimnazjum
Na lekcji języka polskiego przedstawialiśmy sceny z dramatu Williama Szekspira pt. „Hamlet”. Nasza klasa została podzielona na kilka grup, które miały za zadanie odegrać wybraną scenę z utworu.
Jest nam niezmiernie miło poinformować, iż nasz film zachęcający dzieci sześcioletnie do podjęcia nauki w szkole został dostrzeżony przez Ministerstwo Edukacji Narodowej. Poprzez umieszczenie na stronie internetowej www.men.gov.pl wykorzystano go do ogólnopolskiej kampanii dotyczącej wprowadzenia obniżenia wieku szkolnego. Jest to dla nas ogromne wyróżnienie, bowiem Ministerstwo na przykładzie naszej szkoły pokazuje jak szkoły przygotowują się na przyjęcie sześciolatków oraz jakie podejmują działania promujące wcześniejsze rozpoczynanie nauki w szkole. Placówka nasza dzięki wsparciu władz samorządowych, obok bogatej oferty edukacyjnej posiada doskonałą bazę lokalowo dydaktyczną, co zapewnia bardzo dobre warunki nauczania i wychowania. Zapraszamy do naszej szkoły.
Jak corocznie i tego roku by tradycji stało się zadość, uczniowie z naszej szkoły przygotowali akademie z okazji Dnia Kobiet. A oto krótka foto - relacja. W trakcie akademii wręczono stypendia za pierwszy semestr roku szkolnego 2012 / 2013.
Uczniowie naszej szkoły wzięli udział w III edycji cyklicznego konkursu historycznego "Wypędzenia, wywózki, martyrologia i zwycięstwa Polaków". Tematem szczegółowym na rok szkolny 2012/2013 jest "Nowy ład etniczny w Europie planowany przez Niemcy i ZSRS w okresie II wojny światowej a sytuacja Polski. Ks. Jan A. Ficek - wielka postać Śląska". Rok 2013 jest rokiem pamięci 70. rocznicy rzezi wołyńskiej, której początek miał miejsce w 1943 r., a w zeszłym roku obchodziliśmy 150. rocznicę śmierci ks. J.A. Ficka.
W tym roku obchodzimy 150. rocznicę wybuchu Powstania Styczniowego.
Uczniowie naszej szkoły wzięli udział w szkolnym projekcie - „Powstanie styczniowe w moim obiektywie ...”.
To metoda planowania, organizowania i oceniania własnej nauki i prezentacji własnego punktu widzenia. Służy ocenie własnej nauki, odpowiedzeniu sobie na pytanie: czy stosuję zdobyte umiejętności w praktyce? List jest formą kontaktu z samym sobą, rozmową o tym co uczeń rozumie, co potrafi i jaki stawia przed sobą zadania na przyszłość- jest to także rodzaj zobowiązania. Uczestnicy czytali listy na zajęciach, słuchali z zaciekawieniem swoich prac, byli zainteresowani obietnicami na kolejny semestr.
{morfeo 141}
Postanowiłam przeprowadzić zajęcia w klasie V z wykorzystaniem metody uczniowie dyskutują i debatują, z jej odmianą ,,za i przeciw”, (w formie rozprawy sądowej), a także drogą odgrywania ról i przygotowania symulacji procesu sądowego.
LEKCJA języka polskiego na podstawie lektury pt.” Romeo i Julia”
"Romeo i Julia" W. Szekspira jest jednym z najsłynniejszych dzieł o miłości. Tragedia dwojga ludzi zakochanych w sobie inspirowała pokolenia do różnych działań. Taki też wpływ miała na uczniów klasy Ia i I b, którzy to po omówieniu lektury zdecydowali się na zainscenizowanie wybranych scen dramatu. Po dobraniu się w grupy przyszedł czas na wybór fragmentu utworu, napisanie krótkiego scenariusza i próby - aż do 7 lutego, kiedy to nastąpił finałowy przegląd. Głównym inicjatorem tych wszystkich działań był nauczyciel języka polskiego , który nad wszystkim czuwał, a następnie z zainteresowaniem oglądał.
Projekt i wykonanie: www.anroma.pl