SPONSORZY PIKNIKU INTEGRACYJNEGO 2024 - DZIĘKUJEMY

1. Fasthol Marcin Mirosław. 2. Nemo Świat Rozrywki w Dąbrowie Górniczej. 3. Decathlon. 4. Active Fun Kids Bawilandia DG. 5. Mali Bohaterowie 11- o Listopada 1 Dąbrowa Górnicza. 6. Rybak Anna z Warężyna. 7. Sport poziom 450 z Sosnowca. 8. Kino Helios DG. 9. Klub sportowy TKKF 10 z Będzina. 10. Foto-Kocot Siewierz. 11. Dar-Decor Wojkowice Kościelne. 12. Akademia Piękna Izabela Zięba Wojkowice Kościelne. 13. Emotion Kamila Biały Siewierz salon fryzjerski. 14. Aleksandra Michalska- Korzec. 15. Klaudia Tomczyk z Przeczyc. 16. Nędzyński Adrian spawalnictwo. 17. Skład budowlany Robotnik Przeczyce. 18. Gospodarstwo pstrągowe Joanna i Jacek Kaleta w Wojkowicach Kościelnych. 19. Przedsiębiorstwo Górnicze Produkcyjno-Usługowe i Handlowe Sakop z Bytomia. 20. „Chata u Jana” ul. Ratanice 21, Dabrowa Górnicza. 21. DSE CAR Dominika Sorek. 22. Bartosz Koba. 23. Firma Marelli Aftermarket Poland Katowice. 24. Salon Fryzjerski „EFFECT” Pani Sylwia Bubel. 25. Holistic Therapy Jessica. 26. Przystań Siewierz Jeziorna. 27. Firma Pabud z Wojkowic Kościelnych. 28. Burgery bez ściemy Wojkowice Kościelne. 29. ITS Kubica. 30. Robert Soboń. 31. Justyna Błach. 32. Alpaki z Jury. 33. Jachymczyk Anna. 34. SIERA SPORT - Sierka Robert Siewierz. 35. Młyn Wodny w Okradzionowie Dąbrowa Górnicza. 36. Pani Mariola Chmiest Magia Kwiatów Dąbrowa Górnicza. 37. Elektronarzędzia Państwo Kakitek z Wojkowic Kościelnych. 38. Firma „ECODRUK” Paweł Pudo Wojkowice Kościelne. 39. OSP Wojkowice Kościelne. 40. Firma Okna Młynarski Wojkowice Kościelne. 41. WAHL HOME PRODUCTS. 42. Pro-Wellness Wojkowice Kościelne. 43. Studio Figura Katarzyna Cieślik, ul. Małachowskiego 38, Będzin. 44. Geisha Studio Stylizacji i Urody, ul. Małachowskiego, 39, Będzin. 45. Bar „Pod Kołem” Małgorzata Pycia. 46. Firma Handlowa Henryk Milewski - Siewierz. 47. Zakład Piekarniczo-Cukierniczy Robert Rybak Kłomnice ul. Częstochowska 110 a. 48. Masarnia Borowe J.B Pluta Węglowice ul. Długa 114. 49. Firma Handlowo- Usługowa „ Gloster” sp. z.o.o Zawiercieul. Grunwaldzka 14. 50. Avon Justyna Dydak. 51. Szykszydło Magdalena Widawska. 52. Pan Krystian Kozłowski z Wojkowic Kościelnych. 53. Niepubliczny Zakład Opieki Zdrowotnej PRIMUS Brudzowice. 54. MANUFAKTURA KEBAB Wojkowice Kościelne. 55. Tadeusz Nikratowicz Wojkowice Kościelne. 56. DG-NET S.A. 57. Laser Style Katarzyna Sitek z Wojkowic Kościelnych. 58. Pan Jan Mucha Radny Powiatu Będzińskiego. 59. Restauracja Monami. 60. Monika Dydak Piwonia. 61. Paweł Będkowski Podwarpie. 62. Szot-Kozłowska Sylwia Transport i Spedycja Międzynarodowa Dragon, ul. Ujejska 125e, 42-520 Dąbrowa Górnicza. 63. BUDOMEX CENTRUM Ogrodzeń Tomasz Kasperek. 64. Szkoła Językowa Ekspert Ewa Wylężek Wojkowice Kościelne. 65. Polski Związek Emerytów i Rencistów Wojkowice Kościelne. 66. OSP Tuliszów. 67. Patrycja DB-Fotografia. Oraz Wszystkim darczyńcom indywidualnym Serdecznie Dziękujemy

Pn Wt Śr Cz Pt So N
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31

 

Plan lekcji

Office 365 - Porady

Rada Rodziców

Dziennik elektroniczny

Biblioteka

RODO

Odwiedź nasz kanał na YouTube - ZSPWK PLAY

Postanowiłam przeprowadzić zajęcia w klasie V z wykorzystaniem metody uczniowie dyskutują i debatują, z jej odmianą ,,za i przeciw”, (w formie rozprawy sądowej), a także drogą odgrywania ról i przygotowania symulacji procesu sądowego.

Wybrana przeze mnie metoda polega na wymianie poglądów między członkami dwóch stron, które bronią tezy przeciwnej do tej, jaką reprezentuje druga grupa. Ława sędziowska oskarża tytułowego bohatera powieści Marka Twaina – Tomasza  Sawyera . Zebrane na tych zajęciach informacje zostały podczas debaty wzbogacone o opinie niezbędne w procesie tworzenia charakterystyki bohatera. Moim celem było nie tylko utrwalenie wiadomości o losach postaci literackiej, ale również kształcenie umiejętności wyrażanie własnej opinii o niej popartej silnymi argumentami.

W ramach zajęć z wykorzystaniem metody debaty:

  • przygotowałam uczniów do formy pracy na zajęciach,
  • podałam na wstępie reguły zachowania podczas rozprawy i sposoby prezentowania własnych poglądów (w formie czytelnych wskazówek),
  • słuchałam uważnie wypowiedzi dyskutantów, starałam się ich nie komentować lecz tylko naprowadzać na właściwy tok argumentowania mówiąc np. ,,Proszę wyjaśnić sądowi, co pani mecenas miała na myśli …”,
  • zachęcałam uczniów do dyskutowania między sobą (ustaliłam, że członkowie zespołów mówią naprzemiennie),
  • pilnowałam, aby dyskusja nie „rozmyła się” w dygresjach,
  • dbałam, by nie została „zmonopolizowana” przez kilku najaktywniejszych uczniów, sprawiedliwie rozdzielałam dyskutantom prawo głosu,
  • podsumowaniem zajęć było omówienie rezultatów pracy każdego z obozów, a także w pewien sposób odczytanie wyroku w sprawie.

Poprosiłam strony procesu, aby przygotowały sobie odpowiedzi na pytania:

  1. O co wnoszą podczas rozprawy oskarżyciele, a o co obrońcy? ( na początku)
  2. Jakie zarzuty przeciwko oskarżonemu przygotowała prokuratura?
  3. Jakie są argumenty obrony na postawione zarzuty?
  4. Jakie dowody przygotowały strony na poparcie swoich argumentów?

Podczas zajęć, na których miało miejsce zaprezentowanie wyników pracy zespołów obaj przewodniczący grup ,,prowadzili’’ proces. Uczniowie byli zadowoleni z wprowadzonej na lekcji ciekawej metody – debaty i dyskusji. Każdy z uczestników starał się odegrać prawidłowo daną postać.

{morfeo 135}