LEKCJA języka polskiego na podstawie lektury pt.” Romeo i Julia”
"Romeo i Julia" W. Szekspira jest jednym z najsłynniejszych dzieł o miłości. Tragedia dwojga ludzi zakochanych w sobie inspirowała pokolenia do różnych działań. Taki też wpływ miała na uczniów klasy Ia i I b, którzy to po omówieniu lektury zdecydowali się na zainscenizowanie wybranych scen dramatu. Po dobraniu się w grupy przyszedł czas na wybór fragmentu utworu, napisanie krótkiego scenariusza i próby - aż do 7 lutego, kiedy to nastąpił finałowy przegląd. Głównym inicjatorem tych wszystkich działań był nauczyciel języka polskiego , który nad wszystkim czuwał, a następnie z zainteresowaniem oglądał.
Odczucia uczniów po dramie:
„czułam radość z odegrania głównej roli” - Magdalena Świętek
„zagranie mojej roli, sprawiło mi przyjemność”- Bartosz Radziwonowicz
„czułem się wyróżniony, ponieważ mogłem udzielić ślubu”- Rafał Ziarnowski
„czułam się dobrze, ponieważ mogłam udowodnić moje zdolności aktorskie”- Oliwia Reda
„czułam się szczęśliwa, że mogłam zagrać sługę Romea”- Weronika Kopczyńska
Uczniowie wcielili się także w rolę dziennikarzy i wydali gazetę pt.” Głos Werony”
Redaktorzy magazynu:
Marcin Papoń, Sara Gawor, Dawid Wierzgała, Gabriela Kramarczyk, Karol Niedbał.
Uczniowie udowodnili poprzez swoje możliwości artystyczne , że warto czytać lektury.
{morfeo 134}