11 stycznia Społeczność Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Wojkowicach Kościelnych zorganizowała nietypową lekcję języka angielskiego i literatury brytyjskiej dla uczniów szkół podstawowych z terenu Miasta i Gminy Siewierz. W przedstawieniu uczestniczyli również zaproszeni goście oraz rodzice i dziadkowie naszych młodych artystów.
Uczniowie klas szóstych oraz klasy czwartej wcielili się w bohaterów powieści Charles’a Dickensa pt. „Christmas Carol” (Opowieść wigilijna). Uczniowie opanowali swoje role w języku angielskim i w cudowny, bardzo profesjonalny sposób oddali charakter tej powieści. W trakcie przedstawienia wystąpił również chór, w wykonaniu uczniów klasy 2b, co przybliżyło wszystkim atmosferę Świąt Bożego Narodzenia.
„Opowieść wigilijna” to opowieść o zatwardziałym skąpcu, którego w noc Bożego Narodzenia nawiedzają duchy, powodując jego moralną przemianę.
Do tej pory był on samotnikiem, nielubiącym ludzi, a dbającym jedynie o pomnażanie swojego majątku. Początkowo nieufny, Ebenezer zmienia zdanie pod wpływem wizyt kolejnych duchów. Pokazują one bohaterowi sceny z jego życia przeszłego, teraźniejszego i przyszłego. Przerażony wizją samotnej śmierci, Scrooge pojmuje beznadziejność takiego trybu życia i nastawienia do innych ludzi, staje się z powrotem szczodrym, serdecznym człowiekiem, jakim był za młodu.
Przedstawienie było efektem pracy uczniów na zajęciach rozwijających z języka angielskiego. Prowadzenie zajęć z języka obcego metodą dramy, przygotowywanie i przedstawianie inscenizacji pozwala urozmaicić lekcje oraz położyć duży nacisk nie tylko na doskonalenie sprawności językowych , lecz również rozwój psychologiczny ucznia oraz pogłębienie wiedzy z zakresu kultury i literatury krajów anglojęzycznych.
Nauka języka angielskiego poprzez teatr niesie wiele korzyści- uczniowie rozwijają swoją osobowość i pokonują zahamowania w mówieniu, towarzyszące wielu z nich na tym etapie edukacji. Udział w zajęciach teatralnych pozwala lepiej poznać siebie, wykształca umiejętności wywoływania emocji i radzenia sobie z nimi. Publiczne wystąpienia to okazja do pokonania tremy i przełamania nieśmiałości. A praca w zespole uczy odpowiedzialności, tolerancji i kształtuje więzi emocjonalne między uczniami. Ćwiczenie ról i przygotowanie scenografii działa na emocje dziecka, pobudza jego fantazję i kreatywność, angażuje.
Na zakończenie wszyscy uczestnicy mogli się sprawdzić wypełniając quiz ze znajomości tej lektury. Uczniowie, którzy najlepiej napisali otrzymają nagrody.
Przedstawienie spotkało się z pozytywnym odbiorem i było nam bardzo miło usłyszeć wiele ciepłych słów na temat gry aktorskiej i scenografii.