Zespół Szkolno - Przedszkolny w Wojkowicach Kościelnych, jako pierwsza ze szkół w naszej gminie, wdraża pilotażowo dziennik elektroniczny. Jest on w pełni zgodny z rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej. Dzięki dużemu zainteresowaniu i hojności Rady Rodziców, szkoła mogła zakupić 8 urządzeń wspomagających pracę z nowoczesnym dziennikiem elektronicznym. Szkoła uzyskała wsparcie w wysokości 2500 zł.
System mobilnych dzienników elektronicznych działa w oparciu o bezprzewodowe urządzenia przypominające przenośne minikomputery lub terminale umożliwiające wprowadzenie i gromadzenie danych o obecnościach, ocenach oraz tematykę zajęć. Zasada działania jest prosta i przypomina tradycyjną formę prowadzenia dziennika, z tą różnicą, że wychodząc z pokoju nauczycielskiego prowadzący zabiera ze sobą przenośne urządzenie. Na zajęciach nauczyciel kilkoma kliknięciami sprawdza obecność i równie wygodnie wprowadza oceny. Wprowadzanie danych poprzedzone jest jednak podaniem PIN`u, który zabezpiecza przed niepowołanym dostępem. Po powrocie z lekcji nauczyciel odkłada urządzenie, a zgromadzone dane zostają przesłane do serwera. Dane te błyskawicznie pojawiają się w dzienniku elektronicznym i mogą być przeglądane przez rodziców lub nauczycieli.
Rodzic, dzięki dziennikowi, uzyskuje szczegółowe informacje na temat: ocen cząstkowych, ocen semestralnych, obecności, uwag, pochwał, przeprowadzonych i planowanych zajęć (tematów/wyjść/sprawdzianów). Informacje trafiają do nich na kilka sposobów: za pomocą strony internetowej, telefonów komórkowych (aplikacja JAVA), powiadomienia SMS, komunikatora Gadu-Gadu, kanału informacyjnego, powiadomień e-mail.
Wśród zalet tego rozwiązania można wymienić: szybką komunikację z rodzicami, zwiększenie zaangażowania rodziców w procesie kształcenia dzieci oraz realizacji zadań stawianych szkole, poprawę wyników, dzięki stałemu monitorowaniu postępów w nauce, możliwość poprawy frekwencji uczniów w szkole za pomocą szybkiej informacji dla rodzica o nieobecności dziecka, oszczędność czasu dzięki automatycznemu generowaniu zestawień i statystyk frekwencji i postępów w nauce, wymaganych w dokumentacji szkolnej, zwiększenie efektywności pracy szkoły.
Dziennik tego typu jest w stanie w 100% zastąpić tradycyjne dzienniki papierowe.
{morfeo 71}