Plan lekcji

Office 365 - Porady

Rada Rodziców

Dziennik elektroniczny

Biblioteka

RODO

Odwiedź nasz kanał na YouTube - ZSPWK PLAY

Temat: Zabawy maluchów z grą planszową „Ścieżka zdrowia”.

Cele:

- ćwiczenie pamięci wzrokowej

- kształtowanie koncentracji uwagi

- dostarczanie koordynacji wzrokowo-ruchowej i fizycznej

- budowa świadomości i schematu własnego ciała

- wdrażanie do współpracy w parach

- doskonalenie poczucia równowagi

- wyciszenie, odprężenie

- nauka czytania ….

- reakcja na sygnały oraz polecenia nauczyciela

- przestrzeganie zasad

Metody pracy:  opis …..

Gra planszowa została zaprojektowana dla dzieci 3-4 letnich. Celem gry jest nie tylko zmobilizowanie dzieci do aktywności ruchowej, ale również utrwalania  kolorów , przeliczania od 1-6, odczytywanie znaków  i  przestrzegania zasad.

Pomoce:

Gra planszowa dostosowana do wieku dzieci, kostka do gry, pionek, szarfy, woreczki, obręcze i płyta CD.

Opis gry.

Kolorowe pola mają  kieszenie, w których znajdują się ćwiczenia do wykonania.  Biorąc pod uwagę  wiek i możliwości dzieci, zabawa musi być atrakcyjna i dawać wiele radości, dlatego przewidziane  zostały zabawy:

- słowno-ruchowe ( paluszkowe,  masażyki, wierszyki  animowane ruchem),

-zabawy ruchowe (na czworaka, skoczne, bieżne, elementem ruchu, przy muzyce ) ,

-zabawy muzyczne ( utrwalanie poznanej piosenki z ruchem, uwrażliwianie na różne elementy muzyki, tempo muzyki),

-ćwiczenia gimnastyczne ( leżenie, klęki, podpory)

Pomoce: szarfy, obręcze, skakanki , woreczki, klocki.

Zaletą tej gry jest możliwość zmiany  oraz stopnia trudności.

Zasady gry:

-wybrane dziecko rzuca kostką

- Wybieramy dziecko, które skacze odpowiednią ilość pól wyrzuconych na kostce.

- zadaniem dla pozostałych jest skoczyć tyle razy ile wskazuje kostka oraz wypowiadanie kolorów na których znajduje się aktualnie gracz

- jeżeli dziecko dotrze do odpowiedniego pola , wyciąga z kieszonki polecenie

- nauczyciel odczytuje wraz z dziećmi zadanie, a następnie je wykonują


  1. Zbiórka dzieci.
  2. Dzieci siadają na dywanie w kole. Nauczyciel zapoznaje z zasadami gry. Następnie wyznacza dziecko do rzuty kostką. Dzieci liczą od 1-6. Wyznaczony uczestnik stoi na starcie, następnie skacze odpowiednia ilość pól ( pozostali również skaczą określając kolor pola, na którym na którym znajduje się zawodnik).
  3. Ćwiczenie do wykonania.

- Zegar z szarfami.

Dzieci otrzymują od nauczyciela szarfy, unosząc w górę ręce z napiętymi szarfami i wykonują ruchy zegara na boki.

- Rzut do koszyka.

Nauczyciel rozdaje dzieciom woreczki . Ich zadaniem jest trafić woreczkiem do koszyka z wyznaczonej odległości.

- Kotki- zabawa dźwiękonaśladowcza.

Naśladowanie kocich ruchów i wydawanie dźwięków.

- Pociąg- zabawa muzyczna.

Nauczyciel wyznacza maszynistę. Dzieci ustawiają się i poruszają w tempie melodii.

  1. Maluję kółeczko – zabawa słowno ruchowa ( ćw. wyciszające). Dzieci siadają jeden za drugim i stosują się do poleceń zawartych w wierszyku.

Maluję kółeczko

Maluję kółeczko (rysujemy jednym palcem koło na plecach)

w środku  z kropeczką, ( w środku koła stawiamy kropeczkę)

promyki słoneczne, ( rysujemy promienie jednocześnie obiema rękami, zaczynając od środka pleców)

zygzaki bajeczne, ( rysujemy jednocześnie obiema rękami zygzaki po całych plecach)

a wszystko uklepię, ( klepiemy po plecach delikatnie całymi dłońmi )

poszczypię, ( delikatnie szczypiemy obiema rękami w kilku miejscach na plecach)

podrapię, ( delikatnie drapiemy obiema rękami w kilki miejscach na plecach)

przebiegnę po pleckach, ( przebiegamy po plecach wszystkimi palcami obu rak z dołu do góry)

aż dreszczyk cie złapie. ( szczypiemy delikatnie w szyję)