„Angielski dla najmłodszych metodą Jolly Phonics”
Niniejsza innowacja pedagogiczna powstała jako efekt uczestnictwa w projekcie Comenius „Poznając siebie nawzajem, poznajemy Europę.” Był to projekt partnerski realizowany przez Zespół Szkolno-Przedszkolny w Wojkowicach Kościelnych ze szkołami z Włoch, Hiszpanii, Francji oraz Turcji. Pomysł zaczerpnięto ze szkoły we Włoszech.
Obserwując uczniów klas I-III odnosi się wrażenie, że nauka czytania i pisania w języku angielskim sprawia im dużą trudność. Dlatego też, z początkiem drugiego semestru, postanowiliśmy wprowadzić nowatorskie rozwiązanie nauki czytania i pisania u uczniów klasy I SP, co zaowocuje w przyszłości poczuciem pewności siebie i swobodniejszym komunikowaniem się w języku angielskim.
Innowacja ta oparta jest na fonetycznej metodzie o nazwie Jolly Phonics. Została ona stworzona przez nauczycielki szkoły podstawowej Woods Loke w Wielkiej Brytanii. W Jolly Phonics 42 główne dźwięki języka angielskiego są nauczane za pomocą ruchowej prezentacji, która pomaga dziecku w zapamiętaniu litery reprezentującej dźwięk. Metoda ta pomaga wyrażać się uczniom
w pełniejszy sposób, dostarcza różnorodności w pisaniu, uczy literowania. Przygotowuje do dalszej nauki dając gruntowne podwaliny. Uczniowie z łatwością opanowują czytanie i pisanie oraz rozpoznawanie struktur gramatycznych, uczą się poprzez krótkie historyjki i działanie, gry i zabawy.
Program innowacji został podzielony na trzy części – jedna w każdym roku nauki.
Obserwując uczniów podczas pierwszych zajęć można stwierdzić, że sprawiają im one wiele radości. Uczniowie są podekscytowani poznawaniem nowych dźwięków i szybko je zapamiętują. Potrafią już literować poznane wyrazy oraz pisać pierwsze słowa ze słuchu.
{morfeo 84}