1. OSP Wojkowice Kościelne, 2. Górnicze Zakłady Dolomitowe Siewierz, 3. Atelier Barbara Szuksztul - Lenarczyk Siewierz, 4. Sklep z odzieżą damską „Moda Moda”, Siewierz Rynek, 5. Sklep „Bielizna „Night Day”, Siewierz ul. Krakowska, 6. Studio Fryzur "Glamour", Siewierz ul. Krakowska, 7. Salon fryzjerski "Ewa" Rynek, Siewierz, 8. Salon fryzjer.-kosmetyczny „Emotion” Siewierz, 9. Zakład Fotograficzny „Foto –Kocot”, Siewierz, 10. Sklep motoryzacyjny „Auto Części”, Siewierz Rynek , 11. Sklep rowerowy „Bikesport”, Siewierz Rynek, 12. Zegarmistrz, Siewierz ul. Bytomska, 13. TUV NORD Polska Katowice, 14. Hurtownia Papiernicza „Biurowy Świat” Siewierz Rynek, 15. Restauracja MC Donalds Dąbrowa Górnicza POGORIA, 16. Restauracja KFC Dąbrowa Górnicza POGORIA, 17. Kino Helios Dąbrowa Górnicza Pogoria, 18. Centrum Formy Dąbrowa Górnicza, 19. Akademia Sportów Wodnych THREE WATHERS Sonia Borkowska, 20. Oriflame Pani Barbara Bąkowicz i Joanna Dzierżanowska z Boguchwałowic, 21. Koło Gospodyń Wiejskich „Wojkowiczanki” z Wojkowic Kościelnych, 22. Pani Maria Sobczyk - sołtys z Wojkowic Kościelnych, 23. Bar „Kebab” Wojkowice Kościelne, 24. Bar „Grześ” Popczyk Grzegorz i Zofia, 25. Gospodarstwo pstrągowe Zenon Jacek Kaleta w Wojkowicach Kościelnych, 26. Firma „ECODRUK” Paweł Pudo Wojkowice Kościelne, 27. Niepubliczny Zakład Opieki Zdrowotnej PRIMUS Brudzowice, 28. Kwiaciarnia „Frezja” Wojkowice Kościelne, 29. Elektronarzędzia Państwo Kakitek, 30. Hurtownia Papiernicza Sławomir Gwoździewicz, Siewierz, 31. Market „Czapla” Aneta Czapla z Wojkowic Kościelnych, 32. „EKOPIG” Wojkowice Kościelne, 33. Sklep ODIDO Adam Chyla Podwarpie, 34. Radny Naglik Mariusz, 35. Pracownicy i nauczyciele z Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Wojkowicach Kościelnych, 36. Sklep Barczewski Janusz - Wojkowice Kościelne, 37. Bar „Pod Kołem” Małgorzata Pycia, 38. Salon Fryzjerski „EFECT” Pani Sylwia Bubel, 39. Państwo Słaboszewscy, 40. Piekarnia „Severiana” z Siewierza, 41. Koło Emerytów Rencistów i Inwalidów z Wojkowic Kościelnych, 42. F.H.U DAMEX Tarnowskie Góry, 43. Firma Handlowa Henryk Milewski – Siewierz, 44. F.H.U „WULKAR” Rafał Knap, 45. Multiagencja Ubezpieczeniowa AXA z Czeladzi, 46. „Unitrans” - Wojkowice Kościelne Sławomir Kacperczyk, 47. Pan Jan Mucha Radny Powiatu Będzińskiego, 48. Aleksander Draus, 49. Teresa Wieczorek, 50. As Vending Sp. z o.o. Żory, 51. Urszula Bednarczyk – agent Pzu z Boguchwałowic, 52. Tadeusz Nikratowicz Wojkowice Kościelne. Oraz Wszystkim darczyńcom indywidualnym Serdecznie Dziękujemy

Pn Wt Śr Cz Pt So N

Plan lekcji

Office 365

Rada Rodziców

Dziennik elektroniczny

Biblioteka

RODO

Odwiedź nasz kanał na YouTube - ZSPWK PLAY

Wspomnienia z wyjazdu  do  Francji zorganizowanego w dniach 7-14 maja 2011r. w ramach projektu Comenius „Poznając siebie nawzajem poznajemy Europę”

7 maja o godzinie 4.30 spotkaliśmy się na lotnisku w Pyrzowicach. Samolot wystartował o godzinie 6.00. Lot trwał ok. 2 godziny. Większość z nas leciała samolotem po raz pierwszy. Po przylocie do Paryża czekała nas długa i ciężka podróż autokarem i metrem. Zatrzymaliśmy się w hostelu w centrum Paryża, dzięki czemu mogliśmy zwiedzić tę sławną stolicę.

Najważniejsze budowle i zabytki oglądaliśmy jadąc piętrowym autobusem. Wysiedliśmy pod wieżą Eiffla, gdzie spędziliśmy czas na robieniu zdjęć i kupowaniu pamiątek . Późnym wieczorem wróciliśmy do hostelu i zmęczone poszłyśmy szybko spać .

Następnego dnia szybkim  pociągiem TGV  pokonaliśmy ponad 500 km w niespełna 3 godziny i wreszcie dotarłyśmy do La Rochelle,  gdzie czekały na nas francuskie rodziny,  w których miałyśmy spędzić najbliższy tydzień. Wieczorem z rodzinami poszłyśmy na spacer wzdłuż plaży nad oceanem.

Poniedziałek 9 maja spędziłyśmy w szkole w La Rochelle. Uczniowie tamtejszej szkoły od razu nas polubili. Poznałyśmy ich sposób prowadzenia lekcji. Nauczyłyśmy się kilku słów w języku francuskim.

Wtorek spędziliśmy bardzo przyjemnie zwiedzając  jedno z najpiękniejszych miast we Francji, La Rochelle. Zwiedziliśmy stary port oraz dwie wieże broniące wejścia do portu. Płynęłyśmy autobusem morskim podziwiając przepiękny krajobraz. Po południu wzięłyśmy udział w wyścigu na hulajnodze z naszymi kolegami i koleżankami z Francji. Wieczorem zostałyśmy zaproszone na występy tamtejszego koła gospodyń. Był to wieczór folkloru francuskiego. Oglądałyśmy tańce narodowe i słuchałyśmy piosenek. Wieczorem zmęczone po długim dniu wróciłyśmy do domów naszych rodzin.

W środę wybraliśmy się na wyspę Re. Byłyśmy w ekologicznym muzeum soli , gdzie dowiedziałyśmy się wielu informacji o jej  wyrobie. Następnie udałyśmy się na latarnię morską, skąd rozprzestrzeniał się piękny widok na całą wyspę. Potem w największej miejscowości na wyspie - St. Martin mieliśmy czas na zakupy i mały odpoczynek. W drodze powrotnej zatrzymaliśmy się na plaży, gdzie kąpaliśmy się w oceanie. Było wesoło, zwłaszcza gdy weszłyśmy do wody w dżinsach.

Czwartek spędziłyśmy po raz kolejny w szkole. Po południu wybrałyśmy się z naszymi opiekunami do „akwarium”, w którym podziwialiśmy podwodne życie oceanów.  Potem udaliśmy się na spacer i opalaliśmy się nad oceanem. Wieczorem odbyła się druga część wyścigu na hulajnodze, tym razem tylko kibicowałyśmy.

W piątek rano pożegnałyśmy się z naszymi francuskimi przyjaciółmi. Trudno mam było wyjeżdżać z tego pięknego miejsca i rozstać się z nowo poznanymi kolegami i koleżankami z Francji. Ten dzień spędziłyśmy w podróży. Najpierw pojechałyśmy pociągiem do Paryża, następnie wędrowałyśmy metrem. Później jechałyśmy autokarem. Kolejnym środkiem transportu był autobus komunikacji miejskiej, który przywiózł nas do hotelu w Beauvais. Właśnie tam spędziłyśmy ostatnią noc we Francji.

W sobotę wczesnym rankiem pojechałyśmy autobusem na lotnisko, a następnie przyleciałyśmy samolotem do Polski, gdzie czekali na nas rodzice !!!

Podsumowując możemy powiedzieć: że była to podróż życia, która nas wiele nauczyła. Poznaliśmy nie tylko język, ale i kulturę Francji, która różni się trochę od naszej. Jesteśmy bardzo zadowolone i szczęśliwe, że mogłyśmy uczestniczyć w tej podróży i poznać Francję. Gdy tylko nadarzy się taka okazja z pewnością tam wrócimy !!!