W ostatnim czasie w naszej szkole uczniowie mieli okazję uczestniczyć w interesującym projekcie związanej z jedną z najpopularniejszych lektur dla dzieci i młodzieży - "Felix, Net i Nika". W ramach tego zadania, uczniowie mieli za zadanie pracować w grupach nad wykonaniem robota, który miał być związany z głównymi bohaterami opowieści.
Praca w grupach była głównym celem tego projektu, a uczniowie mieli okazję wykazać się kreatywnością, umiejętnością współpracy oraz zdolnościami technicznymi. Uczestnictwo w zadaniu wymagało od uczniów nie tylko wykorzystania swojej wiedzy z zakresu lektury "Felix, Net i Nika", ale również umiejętności konstrukcyjnych oraz programowania.
Podczas pierwszej fazy projektu, uczniowie musieli dokładnie przeanalizować lekturę, aby zrozumieć, jakie cechy i umiejętności posiadają główni bohaterowie oraz w jaki sposób można byłoby je przekazać w formie robota. Każda grupa otrzymała także zestaw materiałów, z których miała zbudować swoje dzieło techniki.
Po zapoznaniu się z treścią lektury oraz zebraniu potrzebnych informacji, uczniowie przystąpili do tworzenia swoich robotów. Wymagało to od nich zarówno zdolności manualnych, jak i twórczego myślenia. Każda grupa musiała opracować projekt, który uwzględniałby cechy i wygląd robota.
Następnie przyszedł czas na zbudowanie i programowanie robotów. Uczniowie musieli zastosować swoje umiejętności, aby przekształcić projekt na papierze w działające urządzenie. Było to momentem wielkiej kreatywności i wyobraźni, ale także cierpliwości i wytrwałości.
Na koniec projektu każda grupa miała okazję zaprezentować swojego robota przed całym zespołem. Uczniowie opowiedzieli o swoim procesie twórczym, trudnościach, jakie napotkali, oraz prezentowali funkcje i umiejętności robotów. Było to niezwykle inspirujące doświadczenie zarówno dla twórców robotów, jak i dla ich kolegów oraz nauczyciela.
Projekt z pracą grupową nad robotami związanych z lekturą "Felix, Net i Nika" był nie tylko świetnym sposobem na rozwijanie umiejętności technicznych i manualnych, ale również na budowanie więzi i umiejętności współpracy wśród uczniów. Dzięki takiemu zadaniu, dzieci miały okazję do pokazania swojego potencjału i talentów, a także do zdobycia nowych umiejętności.