SPONSORZY PIKNIKU INTEGRACYJNEGO 2024 - DZIĘKUJEMY

1. Fasthol Marcin Mirosław. 2. Nemo Świat Rozrywki w Dąbrowie Górniczej. 3. Decathlon. 4. Active Fun Kids Bawilandia DG. 5. Mali Bohaterowie 11- o Listopada 1 Dąbrowa Górnicza. 6. Rybak Anna z Warężyna. 7. Sport poziom 450 z Sosnowca. 8. Kino Helios DG. 9. Klub sportowy TKKF 10 z Będzina. 10. Foto-Kocot Siewierz. 11. Dar-Decor Wojkowice Kościelne. 12. Akademia Piękna Izabela Zięba Wojkowice Kościelne. 13. Emotion Kamila Biały Siewierz salon fryzjerski. 14. Aleksandra Michalska- Korzec. 15. Klaudia Tomczyk z Przeczyc. 16. Nędzyński Adrian spawalnictwo. 17. Skład budowlany Robotnik Przeczyce. 18. Gospodarstwo pstrągowe Joanna i Jacek Kaleta w Wojkowicach Kościelnych. 19. Przedsiębiorstwo Górnicze Produkcyjno-Usługowe i Handlowe Sakop z Bytomia. 20. „Chata u Jana” ul. Ratanice 21, Dabrowa Górnicza. 21. DSE CAR Dominika Sorek. 22. Bartosz Koba. 23. Firma Marelli Aftermarket Poland Katowice. 24. Salon Fryzjerski „EFFECT” Pani Sylwia Bubel. 25. Holistic Therapy Jessica. 26. Przystań Siewierz Jeziorna. 27. Firma Pabud z Wojkowic Kościelnych. 28. Burgery bez ściemy Wojkowice Kościelne. 29. ITS Kubica. 30. Robert Soboń. 31. Justyna Błach. 32. Alpaki z Jury. 33. Jachymczyk Anna. 34. SIERA SPORT - Sierka Robert Siewierz. 35. Młyn Wodny w Okradzionowie Dąbrowa Górnicza. 36. Pani Mariola Chmiest Magia Kwiatów Dąbrowa Górnicza. 37. Elektronarzędzia Państwo Kakitek z Wojkowic Kościelnych. 38. Firma „ECODRUK” Paweł Pudo Wojkowice Kościelne. 39. OSP Wojkowice Kościelne. 40. Firma Okna Młynarski Wojkowice Kościelne. 41. WAHL HOME PRODUCTS. 42. Pro-Wellness Wojkowice Kościelne. 43. Studio Figura Katarzyna Cieślik, ul. Małachowskiego 38, Będzin. 44. Geisha Studio Stylizacji i Urody, ul. Małachowskiego, 39, Będzin. 45. Bar „Pod Kołem” Małgorzata Pycia. 46. Firma Handlowa Henryk Milewski - Siewierz. 47. Zakład Piekarniczo-Cukierniczy Robert Rybak Kłomnice ul. Częstochowska 110 a. 48. Masarnia Borowe J.B Pluta Węglowice ul. Długa 114. 49. Firma Handlowo- Usługowa „ Gloster” sp. z.o.o Zawiercieul. Grunwaldzka 14. 50. Avon Justyna Dydak. 51. Szykszydło Magdalena Widawska. 52. Pan Krystian Kozłowski z Wojkowic Kościelnych. 53. Niepubliczny Zakład Opieki Zdrowotnej PRIMUS Brudzowice. 54. MANUFAKTURA KEBAB Wojkowice Kościelne. 55. Tadeusz Nikratowicz Wojkowice Kościelne. 56. DG-NET S.A. 57. Laser Style Katarzyna Sitek z Wojkowic Kościelnych. 58. Pan Jan Mucha Radny Powiatu Będzińskiego. 59. Restauracja Monami. 60. Monika Dydak Piwonia. 61. Paweł Będkowski Podwarpie. 62. Szot-Kozłowska Sylwia Transport i Spedycja Międzynarodowa Dragon, ul. Ujejska 125e, 42-520 Dąbrowa Górnicza. 63. BUDOMEX CENTRUM Ogrodzeń Tomasz Kasperek. 64. Szkoła Językowa Ekspert Ewa Wylężek Wojkowice Kościelne. 65. Polski Związek Emerytów i Rencistów Wojkowice Kościelne. 66. OSP Tuliszów. 67. Patrycja DB-Fotografia. Oraz Wszystkim darczyńcom indywidualnym Serdecznie Dziękujemy

Pn Wt Śr Cz Pt So N

Plan lekcji

Office 365 - Porady

Rada Rodziców

Dziennik elektroniczny

Biblioteka

RODO

Odwiedź nasz kanał na YouTube - ZSPWK PLAY

W dniach 9 – 11 maja br. uczniowie Szkoły Podstawowej im. Marii Skłodowskiej – Curie w Wojkowicach Kościelnych wybrali się na wycieczkę do Gniezna – Biskupina – Kruszwicy – Poznania. Celem wycieczki było poznanie miejsc i zabytków związanych z początkami państwa polskiego.

Zwiedzanie rozpoczęliśmy od Katedry Gnieźnieńskiej, najcenniejszego zabytku Gniezna położonego na Wzgórzu Lecha, gdzie spoczęło w 1000 roku ciało męczennika Świętego Wojciecha. Tutaj dokonywano również koronacji królewskich. Zobaczyliśmy Drzwi Gnieźnieńskie, najcenniejszy zabytek przedstawiający historię życia Świętego Wojciecha. Byliśmy w podziemiach Katedry i na tarasie widokowym na wieży, gdzie mogliśmy zobaczyć panoramę miasta. W Muzeum Archidiecezji Gnieźnieńskiej zobaczyliśmy gromadzone przez wieki najcenniejsze przedmioty m.in. kielichy, puszki, monstrancje, pacyfikały, pierścienie biskupie oraz obrazy, niezliczone rzeźby i zabytkowe tkaniny. Następnie udaliśmy się do Muzeum Początków Państwa Polskiego, gdzie obejrzeliśmy eksponaty oraz filmy z tematyką początków państwa polskiego.

Drugiego dnia rozpoczęliśmy od Muzeum Archeologicznego w Biskupinie. Przenieśliśmy się do czasów najdawniejszych, odwiedziliśmy wioskę neolityczną z epoki kamienia, rekonstrukcje domów tzw. „długich domów” sprzed 6 tysięcy lat., wał obronny z wieżą i bramą, kulturę łużycką, wioskę wczesnopiastowską. Wzięliśmy udział w warsztatach – „Garnek na wynos? – warsztaty z lepienia naczyń z gliny” oraz „Od płacidła do monety – dzieje pieniądza”.

Po południu udaliśmy się do Kruszwicy, to piękna miejscowość na legendarnym jeziorem Gopło. Według legendy w Kruszwicy skrywał się pozbawiony władzy okrutny Popiel, który ostatecznie zginął w wieży na jeziornej wyspie, zjedzony przez myszy, stąd nazwa Mysia Wieża. To miejsce, które każdy Polak zna i  powinien przynajmniej raz w życiu odwiedzić. Zwiedziliśmy również romańską kolegiatę. Na zakończenie dnia udaliśmy się na statek i odbyliśmy godzinny rejs po jeziorze Gopło.

Ostatniego dnia pojechaliśmy do Poznania. Zwiedzenie rozpoczęliśmy od wyspy zwanej Ostrów Tumski. Poznaliśmy historię początków państwa polskiego. Zwiedziliśmy katedrę i jej podziemia, obejrzeliśmy film i widzieliśmy miejsce pochówku pierwszych Piastów – Mieszka I i Bolesława Chrobrego. Kolejnym etapem wycieczki był rynek poznański z jego największą atrakcją – koziołkami na wieży ratuszowej. Następnie obeszliśmy Stare Miasto i udaliśmy się na Wzgórze Przemysława. Pani przewodnik przybliżyła mam postać Ignacego Paderewskiego i powstania wielkopolskiego.

Warto dowiedzieć się więcej o dziejach własnego narodu u źródła, w miejscach tak niezwykłych, które było świadkiem nieraz epokowych wydarzeń. Prezentowane eksponaty zbierane przez wieki  są częścią dziedzictwa naszego kraju i mówią więcej o jego przeszłości, niż niejeden szkolny podręcznik.

Wycieczka dostarczyła nam wielu niezapomnianych wrażeń, a to co zobaczyliśmy na długo pozostanie w naszej pamięci. Dziękujemy nauczycielom za zorganizowanie wycieczki i już z utęsknieniem czekamy na kolejną.

Opiekunami na wycieczce były panie – Urszula Warmuz, Katarzyna Reda, Wioletta Drygalak, Katarzyna Waluszczyk, Aneta Machura i Dorota Bańdura.