Odwiedź nasz kanał na YouTube - ZSPWK PLAY
I. Zasady rekrutacji tworzy się na podstawie przepisów:
a) ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (Dz. U. z 2019 r. poz. 1148)
b) zarządzenia Burmistrza Miasta i Gminy Siewierz nr 0050.5.2020 z dnia 28 stycznia 2020 r., w sprawie określenia terminów przeprowadzania postępowania rekrutacyjnego i postepowania uzupełniającego na rok szkolny 2020/2021 do klas pierwszych publicznych szkół podstawowych, publicznych przedszkoli i oddziałów przedszkolnych w publicznych szkołach podstawowych prowadzonych przez Gminę Siewierz,
c) uchwały Rady Miejskiej w Siewierzu nr XXIII/224/2017 z dnia 2 marca 2017 r. w sprawie określenia kryteriów uwzględnianych w postępowaniu rekrutacyjnym do klas pierwszych szkoły podstawowej w przypadku kandydatów zamieszkałych poza obwodem szkół prowadzonych przez Gminę Siewierz, ustalenia liczby punktów dla poszczególnych kryteriów oraz określenia dokumentów niezbędnych do ich potwierdzenia.
Do klasy pierwszej publicznej szkoły podstawowej, której ustalono obwód, przyjmuje się na podstawie zgłoszenia rodziców, dzieci zamieszkałe w tym obwodzie z urzędu (Karta Zgłoszenia-załącznik nr 1).
II. Termin rekrutacji.
III. Postępowanie uzupełniające
IV. Obowiązek szkolny
V. Zasady rekrutacji
VI. Dzieci niebędące obywatelami polskimi
VII. Odroczenia
1. W przypadkach uzasadnionych ważnymi przyczynami, rozpoczęcie spełniania przez dziecko obowiązku szkolnego może zostać odroczone.
2. Dyrektor szkoły, w obwodzie której dziecko mieszka, na wniosek rodziców z załączoną opinią Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej, odracza rozpoczęcie spełniania przez dziecko obowiązku szkolnego o jeden rok szkolny. Rodzic jest zobowiązany do złożenia wniosku o odroczenie w roku kalendarzowym w którym dziecko kończy 7 lat, nie później niż do 31 sierpnia.
3. Dziecko, któremu odroczono spełnianie obowiązku szkolnego kontynuuje przygotowanie przedszkolne.
4. W przypadku dzieci posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, spełnianie obowiązku szkolnego może być odroczone do końca roku szkolnego w roku kalendarzowym, w którym dziecko kończy 9 lat.
VIII. Zapisy
1. Do dopełnienia czynności związanych ze zgłoszeniem dziecka do szkoły zobowiązani są jego rodzice lub prawni opiekunowie.
2. Rodzice kandydata do pierwszej klasy szkoły podstawowej zamieszkałego w obwodzie szkoły dokonują zgłoszenia dziecka w sekretariacie szkoły. Wzór zgłoszenia dostępny jest w sekretariacie szkoły oraz na stronie internetowej placówki (Załącznik nr 1).
3. Rodzice kandydata do pierwszej klasy szkoły podstawowej zamieszkałego poza obwodem szkoły składają w sekretariacie szkoły wniosek o przyjęcie do szkoły. Wzór wniosku dostępny jest w sekretariacie szkoły oraz na stronie internetowej placówki (Załącznik nr 2).
4. Rodzice kandydata potwierdzają wolę przyjęcia dziecka do klasy pierwszej szkoły podstawowej składając oświadczenie (Załącznik nr 3)
IX. Przepisy końcowe
I Zasady rekrutacji dzieci tworzy się na podstawie przepisów:
A) Ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (Dz. U. z 2019 r. poz. 1148), i Przepisy wprowadzające ustawę - Prawo oświatowe ( Dz. U. z 2017 r. poz. 60),
B) Uchwały Rady Miejskiej w Siewierzu nr XXVI/223/2017 z dnia 2 marca 2017 r. oraz Uchwały Rady Miejskiej w Siewierzu nr XXVI/257/2017 z dnia 16 maja 2017 r. ,
C) Zarządzenia nr 0050.5.2020 Burmistrza Miasta i Gminy Siewierz z dnia 28 stycznia 2020 r.,
II Terminy rekrutacji
III Tryb odwoławczy
IV Postępowanie rekrutacyjne uzupełniające
a) składanie przez rodzica/prawnego opiekuna wniosków z załącznikami od 03.08.2020 r. do 14.08.2020 r. (załącznik nr 2),
b) weryfikacja przez komisję rekrutacyjną wniosków o przyjęcie do przedszkola i dokumentów potwierdzających spełnianie przez kandydata warunków lub kryteriów branych pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym od 17.08.2020 r. do 24.08.2020 r.,
c) podanie do publicznej wiadomości poprzez wywieszenie na tablicy ogłoszeń listy kandydatów zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych do postępowania rekrutacyjnego - 25.08.2020 r.,
d) potwierdzenie przez rodzica kandydata woli przyjęcia do przedszkola lub oddziału przedszkolnego w postaci pisemnego oświadczenia (załącznik nr 3) od 25.08.2020 r. do 28.08.2020 r.,
e) podanie do publicznej wiadomości poprzez wywieszenie na tablicy ogłoszeń listy kandydatów przyjętych i nieprzyjętych - 31.08.2020 r.
f) od decyzji komisji rekrutacyjnej przysługuje tryb odwoławczy jak w punkcie III.
V Zasady rekrutacji
VI Komisja Rekrutacyjna
- żądanie przedłożenia dokumentów potwierdzających okoliczności zawarte w oświadczeniach złożonych przez rodziców,
- zwrócenie się do władz miasta właściwego dla miejsca zamieszkania kandydata o potwierdzenie okoliczności zawartych w oświadczeniach złożonych przez rodziców;
c) ustalenie wyników postępowania rekrutacyjnego i podanie do publicznej wiadomości listy kandydatów zakwalifikowanych i kandydatów niezakwalifikowanych,
d) ustalenie i podanie do publicznej wiadomości listy kandydatów przyjętych i nieprzyjętych-listy zawierające imiona i nazwiska kandydatów w kolejności alfabetycznej oraz najniższą liczbę punktów, która uprawnia do przyjęcia, podaje się do publicznej wiadomości poprzez wywieszenie w widocznym miejscu w siedzibie przedszkola,
e) sporządzenie protokołu postępowania rekrutacyjnego,
f) sporządzenie uzasadnień w przypadku odwołań rodziców/prawnych opiekunów od ustaleń komisji rekrutacyjnej.
g) dane osobowe kandydatów zgromadzone w celach postępowania rekrutacyjnego oraz dokumentacja postępowania rekrutacyjnego są przechowywane nie dłużej niż do końca okresu, w którym uczeń uczęszcza do przedszkola.
h) Dane osobowe kandydatów nieprzyjętych zgromadzone w celach postępowania rekrutacyjnego są przechowywane w przedszkolu przez okres roku, chyba że na rozstrzygnięcie dyrektora została wniesiona skarga do sądu administracyjnego i postępowanie nie zostało zakończone prawomocnym wyrokiem.
2. Skład Komisji Rekrutacyjnej
VII Przyjmowanie dzieci niebędących obywatelami polskimi
Dzieci niebędące obywatelami polskimi przyjmowane są do przedszkola na warunkach i w trybie dotyczącym obywateli polskich.
VIII Przepisy końcowe
1. W przypadku braku wolnych miejsc w przedszkolu rodzice dziecka, które nie zostało przyjęte, zostają poinformowani niezwłocznie po zakończeniu rekrutacji.
2. Wszelkie sytuacje sporne nieokreślone w niniejszym regulaminie rozstrzyga Dyrektor przedszkola.
Projekt i wykonanie: www.anroma.pl