Odwiedź nasz kanał na YouTube - ZSPWK PLAY
I Zasady rekrutacji dzieci tworzy się na podstawie przepisów:
II Terminy rekrutacji
a) od 05.02.2018r. do 19.02.2018 r.- składanie przez rodziców/prawnych opiekunów deklaracji o kontynuowaniu nauki w przedszkolu w roku szkolnym 2018/19 (załącznik nr 1),
b) od 26.02.2018r. do 23.03.2018r. dla dzieci, które rozpoczynają edukację w przedszkolu - składanie przez rodziców/prawnych opiekunów wniosku o przyjęcie do przedszkola w roku szkolnym 2018/19 (załącznik nr 2). We wniosku rodzic/prawny opiekun określa kolejność wybranych przedszkoli od najbardziej do najmniej preferowanych.
c) od 26.03.2018 r. do 06.04.2018 r. weryfikacja przez komisję rekrutacyjną wniosków o przyjęcie do przedszkola/innej formy wychowania przedszkolnego i dokumentów potwierdzających spełnianie przez kandydata warunków lub kryteriów branych pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym,
d) lista dzieci zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych do postępowania rekrutacyjnego zostanie ogłoszona w dniu 04.2018 r. poprzez wywieszenie na tablicy ogłoszeń.
e) potwierdzenie przez rodzica kandydata woli przyjęcia do przedszkola w postaci pisemnego oświadczenia (załącznik nr 3) od 18.04. 2018 r. do 25.04.2018 r.
f) lista dzieci przyjętych i nieprzyjętych do przedszkola zostanie ogłoszona 04.2018 r. poprzez wywieszenie na tablicy ogłoszeń.
2. Informacja o terminie rekrutacji znajduje się na stronie internetowej szkoły.
3. Dodatkowe informacje o zasadach naboru można uzyskać w sekretariacie szkoły.
III Tryb odwoławczy
IV Postępowanie rekrutacyjne uzupełniające
V Zasady rekrutacji
a)wielodzietność rodziny kandydata (troje i więcej dzieci),
b)niepełnosprawność kandydata
c)niepełnosprawność jednego z rodziców kandydata,
d)niepełnosprawność obojga rodziców kandydata
e)niepełnosprawność rodzeństwa kandydata,
f)samotne wychowywanie kandydata w rodzinie,
g)objęcie kandydata pieczą zastępczą.
VI Komisja Rekrutacyjna
- żądanie przedłożenia dokumentów potwierdzających okoliczności zawarte w oświadczeniach złożonych przez rodziców,
- zwrócenie się do władz miasta właściwego dla miejsca zamieszkania kandydata o potwierdzenie okoliczności zawartych w oświadczeniach złożonych przez rodziców;
c) ustalenie wyników postępowania rekrutacyjnego i podanie do publicznej wiadomości listy kandydatów zakwalifikowanych i kandydatów niezakwalifikowanych,
d) ustalenie i podanie do publicznej wiadomości listy kandydatów przyjętych i nieprzyjętych-listy zawierające imiona i nazwiska kandydatów w kolejności alfabetycznej oraz najniższą liczbę punktów, która uprawnia do przyjęcia, podaje się do publicznej wiadomości poprzez wywieszenie w widocznym miejscu w siedzibie przedszkola,
e) sporządzenie protokołu postępowania rekrutacyjnego,
f) sporządzenie uzasadnień w przypadku odwołań rodziców/prawnych opiekunów od ustaleń komisji rekrutacyjnej.
g) dane osobowe kandydatów zgromadzone w celach postępowania rekrutacyjnego oraz dokumentacja postępowania rekrutacyjnego są przechowywane nie dłużej niż do końca okresu, w którym uczeń uczęszcza do przedszkola.
h) Dane osobowe kandydatów nieprzyjętych zgromadzone w celach postępowania rekrutacyjnego są przechowywane w przedszkolu przez okres roku, chyba że na rozstrzygnięcie dyrektora została wniesiona skarga do sądu administracyjnego i postępowanie nie zostało zakończone prawomocnym wyrokiem.
2. Skład Komisji Rekrutacyjnej
VII Przyjmowanie dzieci niebędących obywatelami polskimi
Dzieci niebędące obywatelami polskimi przyjmowane są do przedszkola na warunkach i w trybie dotyczącym obywateli polskich.
VIII Przepisy końcowe
1. W przypadku braku wolnych miejsc w przedszkolu rodzice dziecka, które nie zostało przyjęte, zostają poinformowani niezwłocznie po zakończeniu rekrutacji.
2. Wszelkie sytuacje sporne nieokreślone w niniejszym regulaminie rozstrzyga Dyrektor przedszkola.
Załączniki:
I. Zasady rekrutacji tworzy się na podstawie przepisów:
a) ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (Dz. U. z 2017 r. poz. 59)
b) zarządzenia Burmistrza Miasta i Gminy Siewierz nr 0050.8.2018 z dnia 23 stycznia 2018 r., w sprawie określenia terminów przeprowadzania postępowania rekrutacyjnego i postepowania uzupełniającego na rok szkolny 2018/2019 do klas pierwszych publicznych szkół podstawowych, publicznych przedszkoli i oddziałów przedszkolnych w publicznych szkołach podstawowych prowadzonych przez Gminę Siewierz,
c) uchwały Rady Miejskiej w Siewierzu nr XXIII/204/2017 z dnia 2 marca 2017 r. w sprawie określenia kryteriów uwzględnianych w postępowaniu rekrutacyjnym do klas pierwszych szkoły podstawowej w przypadku kandydatów zamieszkałych poza obwodem szkół prowadzonych przez Gminę Siewierz, ustalenia liczby punktów dla poszczególnych kryteriów oraz określenia dokumentów niezbędnych do ich potwierdzenia.
Do klasy pierwszej publicznej szkoły podstawowej, której ustalono obwód, przyjmuje się na podstawie zgłoszenia rodziców, dzieci zamieszkałe w tym obwodzie z urzędu ( Karta Zgłoszenia-załącznik nr 1).
II. Termin rekrutacji.
1. Kandydaci zamieszkali poza obwodem publicznej szkoły podstawowej mogą być przyjęci do klasy I po przeprowadzeniu postępowania rekrutacyjnego, jeżeli szkoła nadal dysponuje wolnymi miejscami.
2. Składanie wniosków o przyjęcie do klasy pierwszej szkoły podstawowej ( Załącznik nr 2) wraz z dokumentami potwierdzającymi spełnianie przez kandydata warunków lub kryteriów branych pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym na rok szkolny 2018/2019 prowadzony jest od dnia 12 marca do 30 marca 2018 roku.
3. Informacja o terminie rekrutacji znajduje się na stronie internetowej szkoły.
4. Dodatkowe informacje o zasadach naboru można uzyskać osobiście w sekretariacie szkoły, dodatkowo pod nr telefonu 32 67-41-053.
5. Od dnia 4 kwietnia do 11 kwietnia 2018 roku następuje weryfikacja wniosków przez komisję rekrutacyjną o przyjęcie dziecka do klasy pierwszej szkoły podstawowej i dokumentów potwierdzających spełnianie przez kandydata warunków lub kryteriów branych pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym.
6. Lista dzieci zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych do postępowania rekrutacyjnego zostanie ogłoszona w dniu 13 kwietnia 2018 roku.
7. Potwierdzenie przez rodzica kandydata woli przyjęcia do klasy pierwszej szkoły podstawowej w postaci pisemnego oświadczenia (Załącznik nr 3) od dnia 16 kwietnia do 23 kwietnia 2018 roku.
8. Lista dzieci przyjętych do klasy I zostanie udostępniona w sekretariacie szkoły oraz na tablicy informacyjnej w dniu 24 kwietnia 2018 roku.
9. W terminie 7 dni od dnia podania do publicznej wiadomości listy kandydatów przyjętych i nieprzyjętych rodzic kandydata lub prawny opiekun może wystąpić do komisji rekrutacyjnej z wnioskiem o sporządzenie uzasadnienia odmowy przyjęcia kandydata do danej placówki.
10. Komisja rekrutacyjna w terminie 5 dni od dnia wystąpienia przez rodzica lub prawnego opiekuna kandydata z wnioskiem, o którym mowa w punkcie 8 sporządza uzasadnienie zawierające przyczyny odmowy przyjęcia, w tym najniższą liczbę punktów, która uprawniała do przyjęcia oraz liczbę punktów, którą kandydat uzyskał w postępowaniu rekrutacyjnym.
11. W terminie 7 dni od dnia otrzymania uzasadnienia komisji rekrutacyjnej rodzic lub prawny opiekun kandydata może wnieść do dyrektora odwołanie od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej.
12. W terminie 7 dni dyrektor placówki rozpatruje odwołanie rodzica/prawnego opiekuna kandydata od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej.
13. Od decyzji dyrektora danej placówki przysługuje skarga do sądu administracyjnego.
III. Postępowanie uzupełniające
IV. Obowiązek szkolny
V. Zasady rekrutacji
VI. Dzieci niebędące obywatelami polskimi
Dzieci nie będące obywatelami polskimi przyjmowane są do szkoły na warunkach i w trybie dotyczącym obywateli polskich.
VII. Odroczenia
1. W przypadkach uzasadnionych ważnymi przyczynami, rozpoczęcie spełniania przez dziecko obowiązku szkolnego może zostać odroczone.
2. Dyrektor szkoły, w obwodzie której dziecko mieszka, na wniosek rodziców z załączoną opinią Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej, odracza rozpoczęcie spełniania przez dziecko obowiązku szkolnego o jeden rok szkolny. Rodzic jest zobowiązany do złożenia wniosku o odroczenie w roku kalendarzowym w którym dziecko kończy 7 lat, nie później niż do 31 sierpnia.
3. Dziecko, któremu odroczono spełnianie obowiązku szkolnego kontynuuje przygotowanie przedszkolne.
4. W przypadku dzieci posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, spełnianie obowiązku szkolnego może być odroczone do końca roku szkolnego w roku kalendarzowym, w którym dziecko kończy 9 lat.
VIII. Zapisy
1. Do dopełnienia czynności związanych ze zgłoszeniem dziecka do szkoły zobowiązani są jego rodzice lub prawni opiekunowie.
2. Rodzice kandydata do pierwszej klasy szkoły podstawowej zamieszkałego w obwodzie szkoły dokonują zgłoszenia dziecka w sekretariacie szkoły. Wzór zgłoszenia dostępny jest w sekretariacie szkoły oraz na stronie internetowej placówki (Załącznik nr 1).
3. Rodzice kandydata do pierwszej klasy szkoły podstawowej zamieszkałego poza obwodem szkoły składają w sekretariacie szkoły wniosek o przyjęcie do szkoły. Wzór wniosku dostępny jest w sekretariacie szkoły oraz na stronie internetowej placówki (Załącznik nr 2).
4. Rodzice kandydata potwierdzają wolę przyjęcia dziecka do klasy pierwszej szkoły podstawowej składając oświadczenie (Załącznik nr 3)
IX. Przepisy końcowe
ZAŁĄCZNIKI
Projekt i wykonanie: www.anroma.pl