Zasady rekrutacji do Przedszkola
w Zespole Szkolno-Przedszkolnym w Wojkowicach Kościelnych
na rok szkolny 2014/2015
I. Zasady rekrutacji dzieci tworzy się na podstawie przepisów:
Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (tekst jednolity - Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572 z późn. zm.),Ustawa z dnia 19 marca 2009 r. o zmianie ustawy o systemie oświaty oraz o zmianie niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2009 r. Nr 56, poz. 458), Statut Szkoły
- Do przedszkola publicznego lub oddziału przedszkolnego przyjmuje się dzieci zamieszkałe
w obwodzie szkoły, na terenie której znajduje się przedszkole na podstawie zgłoszenia rodziców/prawnych opiekunów. - Postępowanie rekrutacyjne przeprowadza się co roku na kolejny rok szkolny na wolne miejsca w przedszkolu/oddział przedszkolny.
- Do przedszkola/oddziału przedszkolnego przyjmowane są dzieci, które w danym roku kalendarzowym ukończyły lub ukończą 3 rok życia. Pierwszeństwo przyjęcia mają dzieci starsze.
II. Termin rekrutacji
1. Nabór do przedszkola na rok szkolny 2014/2015 prowadzony jest:
a) od 28.02.2014r.do 7.03.2014 r. dla dzieci z obwodu- składanie przez rodziców/prawnych opiekunów deklaracji o kontynuowaniu nauki w przedszkolu w roku szkolnym 2014/15 (zał. 1).
b) od 10.03.2014r. do 31.03.2014r. dla dzieci z obwodu, które rozpoczynają edukację w przedszkolu - składanie przez rodziców/ prawnych opiekunów wniosku o przyjęcie do przedszkola w roku szkolnym 2014/15 (zał. 2).
c) od 10.03.2014r. do 31.03.2014r. dla dzieci spoza obwodu - składanie przez rodziców/ prawnych opiekunów wniosku o przyjęcie do przedszkola w roku szkolnym 2014/15 (zał. 2).
We wniosku rodzic/ prawny opiekun określa kolejność wybranych przedszkoli od najbardziej
do najmniej preferowanych.
2. Informacja o terminie rekrutacji znajduje się na stronie internetowej szkoły.
3. Dodatkowe informacje o zasadach naboru można uzyskać osobiście w sekretariacie szkoły, tel. 32 6741053.
4. Lista dzieci zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych do przedszkola zostanie ogłoszona w dniu 11.04.2014r. do godziny 14.00.
5. Lista dzieci przyjętych i nieprzyjętych do przedszkola zostanie ogłoszona 18.04.2014r. do godziny 14.00.
6. W terminie 7 dni od dnia podania do publicznej wiadomości listy kandydatów przyjętych i nieprzyjętych rodzic kandydata lub prawny opiekun może wystąpić do komisji rekrutacyjnej z wnioskiem o sporządzenie uzasadnienia odmowy przyjęcia kandydata do danej placówki.
7. Komisja rekrutacyjna w terminie 5 dni od dnia wystąpienia przez rodzica lub prawnego opiekuna kandydata z wnioskiem, o którym mowa w punkcie 6. sporządza uzasadnienie zawierające przyczyny odmowy przyjęcia, w tym najniższą liczbę punktów, która uprawniała do przyjęcia oraz liczbę punktów, którą kandydat uzyskał w postępowaniu rekrutacyjnym.
8. W terminie 7 dni od dnia otrzymania uzasadnienia komisji rekrutacyjnej rodzic lub prawny opiekun kandydata może wnieść do dyrektora odwołanie od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej.
9. W terminie 7 dni dyrektor placówki rozpatruje odwołanie rodzica/prawnego opiekuna kandydata od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej.
10. Od decyzji dyrektora danej placówki przysługuje skarga do sądu administracyjnego.
II. Postępowanie uzupełniające
a) Składanie przez rodzica/prawnego opiekuna wniosków z załącznikami dla dzieci spoza obwodu od 4.08 do 08.08.2014r.
b) Podanie do publicznej wiadomości listy kandydatów zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych 14.08 do godz. 14.00.
c) Podanie do publicznej wiadomości listy kandydatów przyjętych i nieprzyjętych- 22.08.2014 do godz. 14.00.
III. Zasady rekrutacji
- Do przedszkola/oddziału przedszkolnego przyjmuje się z urzędu dzieci zamieszkałe w obwodzie szkoły, na terenie której znajduje się przedszkole, a który obejmuje ulice określone w Uchwale Rady Miasta i Gminy Siewierz w sprawie ustalenia planu sieci oraz określenia granic obwodów publicznych szkół podstawowych i gimnazjów prowadzonych przez Miasto i Gminę Siewierz.
- Na wniosek rodziców (prawnych opiekunów) dziecko zamieszkałe poza obwodem może zostać przyjęte do przedszkola/ oddziału przedszkolnego jedynie w przypadku, gdy placówka dysponuje wolnymi miejscami.
- Decyzję o przyjęciu dziecka do przedszkola/ oddziału przedszkolnego podejmuje Dyrektor placówki.
- W przypadku, gdy liczba wniosków rodziców (prawnych opiekunów) o przyjęcie do przedszkola/ oddziału przedszkolnego jest większa niż liczba wolnych miejsc, którymi dysponuje przedszkole/ oddział przedszkolny, dzieci przyjmuje się z uwzględnieniem następujących kryteriów:
a) wielodzietność rodziny kandydata (troje i więcej dzieci),
b) niepełnosprawność kandydata
c) niepełnosprawność jednego z rodziców kandydata,
d) niepełnosprawność obojga rodziców kandydata
e) niepełnosprawność rodzeństwa kandydata,
f) samotne wychowywanie kandydata w rodzinie,
g) objęcie kandydata pieczą zastępczą.
5. Kryteria, o których mowa w pkt.4 mają jednakową wartość: 40 pkt.
6. W przypadku uzyskania przez kandydatów takiej samej liczby punktów wprowadza się dodatkowe kryteria naboru ustalone przez dyrektora w porozumieniu z organem prowadzącym:
a) Dziecko obojga rodziców lub prawnych opiekunów pracujących zawodowo, uczących się w trybie dziennym, posiadających gospodarstwo rolne - 11 pkt.
b) Dziecko zamieszkałe w obwodzie szkoły, a terenie którego znajduje się przedszkole/oddział przedszkolny- 10 pkt.
c) Dziecko, którego rodzeństwo kontynuuje edukację w tym przedszkolu- 8 pkt.
d) Dziecko rodziców zamieszkujących w Gminie Siewierz i rozliczających podatek dochodowy w Urzędzie Skarbowym Będzin- 5 pkt.
e) Dziecko urodzone w 2010 roku, które nie było wcześniej objęte edukacją przedszkolną- 3 pkt.
f) Dziecko urodzone w 2011 roku, które nie było wcześniej objęte edukacją przedszkolną- 1 pkt.
7. W przypadku uzyskania przez kandydatów tej samej ilości liczby punktów, o przyjęciu do placówki decydować będzie wiek kandydata- dzieci starsze będą przyjmowane w pierwszej kolejności.
8. O przyjęciu dziecka, zamieszkałego poza obwodem szkoły, na terenie której znajduje się przedszkole, w trakcie roku szkolnego decyduje dyrektor.
IV. Zadania Komisji Rekrutacyjnej
a) Przeprowadzenie postępowania rekrutacyjnego
b) Ustalenie wyników postępowania rekrutacyjnego i podanie do publicznej wiadomości listy kandydatów zakwalifikowanych i kandydatów niezakwalifikowanych;
c) Ustalenie i podanie do publicznej wiadomości listy kandydatów przyjętych i nieprzyjętych;
d) Sporządzenie protokołu postępowania rekrutacyjnego;
e) Sporządzenie uzasadnień w przypadku odwołań rodziców/ prawnych opiekunów od ustaleń komisji rekrutacyjnej
f) dane osobowe kandydatów zgromadzone w celach postępowania rekrutacyjnego oraz dokumentacja postępowania rekrutacyjnego są przechowywane nie dłużej niż do końca okresu, w którym uczeń uczęszcza do przedszkola/ oddziału przedszkolnego.
g) dane osobowe kandydatów nieprzyjętych zgromadzone w celach postępowania rekrutacyjnego są przechowywane w przedszkolu/ oddziale przedszkolnym przez okres roku, chyba że na rozstrzygnięcie dyrektora została wniesiona skarga do sądu administracyjnego i postępowanie nie zostało zakończone prawomocnym wyrokiem.
V. Dzieci nie będące obywatelami polskimi
Dzieci nie będące obywatelami polskimi przyjmowane są do przedszkola/oddziału przedszkolnego na warunkach i w trybie dotyczącym obywateli polskich.
VI. Przepisy końcowe
1. W przypadku braku wolnych miejsc w przedszkolu/oddziale przedszkolnym, rodzice dziecka, które nie zostało przyjęte, zostają poinformowani niezwłocznie po zakończeniu rekrutacji.
2. Wszelkie sytuacje sporne nie określone w niniejszym regulaminie rozstrzyga Dyrektor szkoły.
3. Zasady rekrutacji będą uaktualniane każdego roku.
4. Organ prowadzący jest zobowiązany do zapewnienia miejsca wychowania przedszkolnego dla każdego dziecka- mieszkańca gminy
a) Dla dzieci 5- letnich – od 1 września 2014 roku
b) Dla dzieci 4- letnich – od 1 września 2015 roku.
ZAŁĄCZNIKI:
Załącznik nr 1 - deklaracja o kontynuowaniu nauki w przedszkolu w roku szkolnym 2014 / 2015
Załącznik nr 2 - wniosek o przyjęcie do przedszkola w roku szkolnym 2014 / 2015
Oświadczenie o zamieszkaniu na terenie Gminy Siewierz
Oświadczenie o rodzeństwie uczęszczającym do placówki
Oświadczenie o rodzicach pracujących/ uczących się/ prowadzących gospodarstwo rolne
Oświadczenie o samotnym wychowywaniu dziecka, kandydata do przedszkola
Oświadczenie o wielodzietności rodziny kandydata do przedszkola lub oddziału przedszkolnego