Pn Wt Śr Cz Pt So N
1
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30

 

Plan lekcji

Office 365 - Porady

Rada Rodziców

Dziennik elektroniczny

Biblioteka

RODO

Odwiedź nasz kanał na YouTube - ZSPWK PLAY

Zasady rekrutacji do Przedszkola
w Zespole Szkolno-Przedszkolnym w Wojkowicach Kościelnych
na rok szkolny 2014/2015

I. Zasady rekrutacji dzieci tworzy się na podstawie przepisów:

Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (tekst jednolity - Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572 z późn. zm.),Ustawa z dnia 19 marca 2009 r. o zmianie ustawy o systemie oświaty oraz o zmianie niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2009 r. Nr 56, poz. 458), Statut Szkoły

  1. Do przedszkola publicznego lub oddziału przedszkolnego przyjmuje się dzieci zamieszkałe
    w obwodzie szkoły, na terenie której znajduje się przedszkole na podstawie zgłoszenia rodziców/prawnych opiekunów.
  2. Postępowanie rekrutacyjne przeprowadza się co roku na kolejny rok szkolny na wolne miejsca w przedszkolu/oddział przedszkolny.
  3. Do przedszkola/oddziału przedszkolnego przyjmowane są dzieci, które w danym roku kalendarzowym ukończyły lub ukończą 3 rok życia. Pierwszeństwo przyjęcia mają dzieci starsze.

II. Termin rekrutacji

1. Nabór do  przedszkola na rok szkolny 2014/2015 prowadzony jest:

a) od 28.02.2014r.do 7.03.2014 r. dla dzieci z obwodu- składanie przez rodziców/prawnych opiekunów deklaracji o kontynuowaniu nauki w przedszkolu w roku szkolnym 2014/15 (zał. 1).

b) od 10.03.2014r. do 31.03.2014r. dla dzieci z obwodu, które rozpoczynają edukację w przedszkolu - składanie przez rodziców/ prawnych opiekunów wniosku o przyjęcie do przedszkola w roku szkolnym 2014/15 (zał. 2).

c) od 10.03.2014r. do 31.03.2014r. dla dzieci spoza obwodu - składanie przez rodziców/ prawnych opiekunów wniosku o przyjęcie do przedszkola w roku szkolnym 2014/15 (zał. 2).

We wniosku rodzic/ prawny opiekun określa kolejność wybranych przedszkoli od najbardziej
do najmniej preferowanych.

2. Informacja o terminie rekrutacji znajduje się na stronie internetowej szkoły.

3. Dodatkowe informacje o zasadach naboru można uzyskać osobiście w sekretariacie szkoły, tel. 32 6741053.

4. Lista dzieci  zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych  do przedszkola zostanie ogłoszona w dniu 11.04.2014r. do godziny 14.00.

5. Lista dzieci  przyjętych  i nieprzyjętych do przedszkola zostanie ogłoszona 18.04.2014r. do godziny 14.00.

6. W terminie 7 dni od dnia podania do publicznej wiadomości listy kandydatów przyjętych i nieprzyjętych rodzic kandydata lub prawny opiekun może wystąpić do komisji rekrutacyjnej z wnioskiem o sporządzenie uzasadnienia odmowy przyjęcia kandydata do danej placówki.

7. Komisja rekrutacyjna w terminie 5 dni od dnia wystąpienia przez rodzica lub prawnego opiekuna kandydata z wnioskiem, o którym mowa w punkcie 6. sporządza uzasadnienie zawierające przyczyny odmowy przyjęcia, w tym najniższą liczbę punktów, która uprawniała do przyjęcia oraz liczbę punktów, którą kandydat uzyskał w postępowaniu rekrutacyjnym.

8. W terminie 7 dni od dnia otrzymania uzasadnienia komisji rekrutacyjnej rodzic lub prawny opiekun kandydata może wnieść do dyrektora odwołanie od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej.

9. W terminie 7 dni dyrektor placówki rozpatruje odwołanie rodzica/prawnego opiekuna kandydata od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej.

10. Od decyzji dyrektora danej placówki przysługuje skarga do sądu administracyjnego.


II. Postępowanie uzupełniające

a) Składanie przez rodzica/prawnego opiekuna wniosków z załącznikami dla dzieci spoza obwodu od 4.08 do 08.08.2014r.

b) Podanie do publicznej wiadomości listy kandydatów zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych 14.08 do godz. 14.00.

c) Podanie do publicznej wiadomości listy kandydatów przyjętych i nieprzyjętych- 22.08.2014 do godz. 14.00.

III. Zasady rekrutacji

  1. Do przedszkola/oddziału przedszkolnego  przyjmuje się z urzędu dzieci zamieszkałe w obwodzie szkoły, na terenie której znajduje się przedszkole, a który obejmuje ulice określone w Uchwale  Rady Miasta i Gminy Siewierz w sprawie ustalenia planu sieci oraz określenia granic obwodów publicznych szkół podstawowych i gimnazjów prowadzonych przez Miasto i Gminę Siewierz.
  2. Na wniosek rodziców (prawnych opiekunów) dziecko zamieszkałe poza obwodem może zostać przyjęte do przedszkola/ oddziału przedszkolnego jedynie w przypadku, gdy placówka dysponuje wolnymi miejscami.
  3. Decyzję o przyjęciu dziecka do przedszkola/ oddziału przedszkolnego podejmuje Dyrektor placówki.
  4. W przypadku, gdy liczba wniosków rodziców (prawnych opiekunów) o przyjęcie do przedszkola/ oddziału przedszkolnego jest większa niż liczba wolnych miejsc, którymi dysponuje przedszkole/ oddział przedszkolny, dzieci przyjmuje się z uwzględnieniem następujących kryteriów:

a) wielodzietność rodziny kandydata (troje i więcej dzieci),

b) niepełnosprawność kandydata

c) niepełnosprawność jednego z rodziców kandydata,

d) niepełnosprawność obojga rodziców kandydata

e) niepełnosprawność rodzeństwa kandydata,

f) samotne wychowywanie kandydata w rodzinie,

g) objęcie kandydata pieczą zastępczą.

5. Kryteria, o których mowa w pkt.4 mają jednakową wartość: 40 pkt.

6. W przypadku uzyskania przez kandydatów takiej samej liczby punktów wprowadza się dodatkowe kryteria naboru ustalone przez dyrektora w porozumieniu z organem prowadzącym:

a) Dziecko obojga rodziców lub prawnych opiekunów pracujących zawodowo, uczących się w trybie dziennym, posiadających gospodarstwo rolne - 11 pkt.

b) Dziecko zamieszkałe w obwodzie szkoły, a terenie którego znajduje się przedszkole/oddział przedszkolny- 10 pkt.

c) Dziecko, którego rodzeństwo kontynuuje edukację w tym przedszkolu- 8 pkt.

d) Dziecko rodziców zamieszkujących w Gminie Siewierz i rozliczających podatek dochodowy w Urzędzie Skarbowym  Będzin- 5 pkt.

e) Dziecko urodzone w 2010 roku, które nie było wcześniej objęte edukacją przedszkolną- 3 pkt.

f) Dziecko urodzone w 2011 roku, które nie było wcześniej objęte edukacją przedszkolną- 1 pkt.

7. W przypadku uzyskania przez kandydatów tej samej ilości liczby punktów, o przyjęciu do placówki decydować będzie wiek kandydata- dzieci starsze będą przyjmowane w pierwszej kolejności.

8. O przyjęciu dziecka, zamieszkałego poza obwodem szkoły, na terenie której znajduje się przedszkole, w trakcie roku szkolnego decyduje dyrektor.

IV. Zadania Komisji Rekrutacyjnej

a) Przeprowadzenie postępowania rekrutacyjnego

b) Ustalenie wyników postępowania rekrutacyjnego i podanie do publicznej wiadomości listy kandydatów zakwalifikowanych i kandydatów niezakwalifikowanych;

c) Ustalenie i podanie do publicznej wiadomości listy kandydatów przyjętych i nieprzyjętych;

d) Sporządzenie protokołu postępowania rekrutacyjnego;

e) Sporządzenie uzasadnień w przypadku odwołań rodziców/ prawnych opiekunów od ustaleń komisji rekrutacyjnej

f) dane osobowe kandydatów zgromadzone w celach postępowania rekrutacyjnego oraz dokumentacja postępowania rekrutacyjnego są przechowywane nie dłużej niż do końca okresu, w którym uczeń uczęszcza do przedszkola/ oddziału przedszkolnego.

g) dane osobowe kandydatów nieprzyjętych zgromadzone w celach postępowania rekrutacyjnego są przechowywane w przedszkolu/ oddziale przedszkolnym  przez okres roku, chyba że na rozstrzygnięcie dyrektora została wniesiona skarga do sądu administracyjnego i postępowanie nie zostało zakończone prawomocnym wyrokiem.

V. Dzieci nie będące obywatelami polskimi

Dzieci nie będące obywatelami polskimi przyjmowane są do przedszkola/oddziału przedszkolnego na warunkach i w trybie dotyczącym obywateli polskich.

VI. Przepisy końcowe


1. W przypadku braku wolnych miejsc w przedszkolu/oddziale przedszkolnym, rodzice dziecka, które nie zostało przyjęte, zostają poinformowani niezwłocznie po zakończeniu rekrutacji.

2. Wszelkie sytuacje sporne nie określone w niniejszym regulaminie rozstrzyga Dyrektor szkoły.

3. Zasady rekrutacji będą uaktualniane każdego roku.

4. Organ prowadzący jest zobowiązany do zapewnienia miejsca wychowania przedszkolnego dla każdego dziecka- mieszkańca gminy

a) Dla dzieci 5- letnich – od 1 września 2014 roku

b) Dla dzieci 4- letnich – od 1 września 2015 roku.

ZAŁĄCZNIKI:

Załącznik nr 1 - deklaracja o kontynuowaniu nauki w przedszkolu w roku szkolnym 2014 / 2015

Załącznik nr 2 - wniosek o przyjęcie do przedszkola w roku szkolnym 2014 / 2015

Oświadczenie o zamieszkaniu na terenie Gminy Siewierz

Oświadczenie o dziecku urodzonym w 2010 roku, nie objętym wcześniejszym wcześniej edukacją przedszkolną

Oświadczenie o dziecku urodzonym w 2011 roku, nie objętym wcześniejszym wcześniej edukacją przedszkolną

Oświadczenie o rodzeństwie uczęszczającym do placówki

Oświadczenie o rodzicach pracujących/ uczących się/ prowadzących  gospodarstwo rolne

Oświadczenie o samotnym wychowywaniu dziecka, kandydata do przedszkola

Oświadczenie o wielodzietności rodziny kandydata do przedszkola lub oddziału przedszkolnego