Czy być może, czy nie może
Czy to mi przyśniło się
Że przyjechał piękny książę
By na bal zaprosić mnie?

Lekcje związane z poznawaniem baśni przez uczniów klasy IVa i IV b prowadzone były metodami aktywizującymi. Uczniowie wcielili się w role bohaterów lektury. Zgodna i efektywna współpraca w grupie była powodem zadowolenia uczniów. Zabawa w skojarzenia dostarczyła wielu emocji i wrażeń. Kalambury były dla uczestników balu momentem wytchnienia. Muzyka odegrała znaczącą rolę na lekcji. Wykorzystano walc „The Second Waltz” – André Rieu.
Za zakończenie lekcji dobra wróżka rozdała uczniom dary w postaci serduszek z pozytywnymi cechami, którymi należy kierować się w życiu.
Na zajęciach były kształtowane umiejętności kluczowe takie jak: umiejętność pracy zespołowej, umiejętność sprawnego posługiwania się nowoczesnymi technologiami informacyjno-komunikacyjnymi oraz umiejętność komunikowania się w języku ojczystym.