Tony to jeden z bohaterów powieści Alfreda Szklarskiego „Tomek w krainie kangurów”. Z pochodzenia był rdzennym mieszkańcem Australii. Trudnił się tropieniem zwierząt i pracował jako przewodnik grup obcokrajowców. Mówił łamaną angielszczyzną.

Wyróżniał się niezbyt wysoką, szczupłą sylwetką. Jego małą głowę pokrywały połyskliwe, czarne włosy. Niskie czoło, szeroko rozstawione ciemne oczy, spłaszczony nos o mocno rozdętych nozdrzach, wydatne kości policzkowe, a nade wszystko błysk mocnych białych zębów nadawały jego twarzy wyraz dzikości, mimo europejskiego ubrania, które miał na sobie.

Bezgranicznie kochał swą pracę. Fauna i flora całego kontynentu nie stanowiły dla niego tajemnic. Myszkował po buszu – czytał w nim, jak w otwartej księdze. Rzucał celnie bumerangiem i strzelał ze sztucera, trafiając dokładnie w obrany cel.
Młodzieniec z łatwością odnajdywał niewidoczne dla innych tropy zwierząt. Przed jego bystrym wzrokiem nie mogły ukryć się nawet najdrobniejsze ślady. Potrafił doskonale radzić sobie w surowych warunkach tamtejszej przyrody. Odznaczał się niebywałym sprytem. Poruszał się bezszelestnie Ponadto cechowała go niezwykła cierpliwość, dzięki której nie zniechęcał się żadnymi przeszkodami. Opanowaniem i zręcznością imponował otoczeniu. Skakał jak kangur bądź pełzał jak wąż.
Swym doświadczeniem dzielił się z innymi i chętnie wtajemniczał towarzyszy w sekrety łowów.
Bohater zasługuje na uznanie i można go podziwiać. Jego postawa wobec innych powinna być dla nas wzorem.

Przedstawione wiadomości  już doskonale znają uczniowie klasy VI .

Motywacja do pracy na lekcjach zachęca uczniów do wielu ciekawych pomysłów. Chętnie wykorzystują metodę dramy, wcielania się w role,  metaplanu. Pomoce są bardzo patyczki do losowania, które ułatwiają pracę w grupie.  Uczniowie są zaangażowani w pracę w poszczególnych zespołach, potrafią rozwiązywać trudne zagadnienia związane z tematem.  Są aktywni na zajęciach i mają niesamowite pomysły, które wykorzystują na lekcji. Często nagrody przyznawane zwycięskim grupom są motywacją do  dalszej pracy w zespołach. Uczniowie dzięki ocenianiu kształtującemu nie mają trudności, aby ocenić swój zasób wiadomości , znają swoje dobre i słabsze strony. Ćwiczą występowanie przed większym gronem osób. Są bardzo kreatywni i potrafią opanować sytuacje stresowe.

Jak uczniowie mogą się uczyć poprzez zabawę?