INTERdyscyplinarny  program nauczania BLOKowego przedmiotów matematyczno- przyrodniczych i informatyki w Zespole Szkolno – Przedszkolnym, w Wojkowicach Kościelnych.

W Zespole Szkolno- Przedszkolnym w Wojkowicach Kościelnych uczniowie klas pierwszych gimnazjum przystąpili do udziału  w testowaniu „Interdyscyplinarnego programu nauczania blokowego przedmiotów matematyczno-przyrodniczych i informatyki w gimnazjum” w skrócie określanego Programem INTERBLOK. Udział w projekcie współfinansowanym ze środków Unii Europejskiej w ramach

Europejskiego Funduszu Społecznego jest ogromną szansą na znaczące podniesienie atrakcyjności szkoły i prowadzonych przez nią zajęć. Celem tego projektu jest zwiększenie zainteresowania uczniów szkół gimnazjalnych kontynuacją nauki na kierunkach techniczno-przyrodniczych. Program obejmuje treści i umiejętności realizowane w zakresie przedmiotów matematyczno-przyrodniczych: matematyki, fizyki, chemii, biologii, geografii oraz informatyki. W ramach programu Interblok uczniowie uczestniczą w blokowych, 90 minutowych zajęciach. W pierwszym roku wykonują eksperymenty naukowe według przygotowanych instrukcji. Podczas każdych zajęć uczniowie uczą się przedsiębiorczości, a także biorą udział w grze ekonomicznej. Dzięki udziałowi w tym przedsięwzięciu nasza szkoła osiągnie wiele korzyści, tj. bezpłatne pozyskanie Programu INTERBLOK wraz z obudową oraz dostęp do dodatkowych materiałów dydaktycznych wypracowanych przez nauczycieli konsultantów, uzyskanie dostępu do Interpatformy, stawiającej sobie za cel wymianę wiedzy, doświadczeń uczniów i nauczycieli w realizacji zajęć nie tylko w ramach jednej klasy, ale również w obrębie różnych szkół, co w konsekwencji przyczyni się do nawiązania większej współpracy pomiędzy szkołami daleko wykraczającej poza realizację projektu. Interplatforma  jest głównym punktem wymiany informacji wszystkich użytkowników programu, miejscem, gdzie wszyscy biorący udział w projekcie publikują swoje osiągnięcia, spostrzeżenia w rozmaitych formach, np. plików tekstowych, prezentacji, fotografii z zajęć oraz zamieszczanych innych materiałów pomocniczych.

W wyniku realizacji tego projektu uczniowie zdobędą podstawowe kompetencje matematyczno- przyrodnicze  i naukowo-techniczne w zakresie wykorzystywania istniejącego zasobu wiedzy do wyjaśniania zjawisk świata przyrody, zainteresują się nauką i techniką, wykształcą umiejętności ekonomicznego planowania podejmowanych przedsięwzięć, będą mieli możliwość rozbudzania swojej ciekawości poznawczej, zainteresowań, aspiracji naukowych oraz uświadomienia interdyscyplinarności dzisiejszej nauki i techniki poprzez realizację projektów integrujących różne przedmioty.   Uczestnictwo w tym przedsięwzięciu jest wielką przygodą zarówno dla uczniów jak i nauczycieli, którzy w sposób interesujący i praktyczny poznają tajemnice przyrody i są doskonałą okazją do zdobycia ciekawych doświadczeń i nowej wiedzy oraz wprowadzania innowacyjnych rozwiązań do edukacji.