Ewaluacja zewnętrzna polega na zebraniu przez zespół wizytatorów obiektywnych informacji na temat jakości pracy szkoły w celu oceny, w jakim stopniu szkoła ta spełnia wymagania określone przez państwo. Ministerstwo Edukacji Narodowej zdefiniowało wymagania dotyczące najróżniejszych dziedzin pracy szkoły: od wyników nauczania, realizacji obowiązującej podstawy programowej, przez rozwijanie aktywności i umiejętności społecznych uczniów, współpracę z rodzicami, po organizację pracy placówki, w tym jej warunki lokalowe i wyposażenie.

 

W naszym przedszkolu do badania wybrano dwa obszary:

  1. Dzieci nabywają wiadomości i umiejętności określone w podstawie programowej.
  2. Kształtowane są postawy i respektowane normy społeczne.

Badanie zostało realizowane w dniach 8.11.2017-14.12.2017 przez zespół wizytatorów st. wiz. Iwonę Malewską Drożdż i wiz. Agatę Andruszkiewicz. Badaniem objęto wychowanków, rodziców, nauczycieli. Przeprowadzono wywiad z dyrektorem, przedstawicielem samorządu lokalnego, pracownikami niepedagogicznymi, a także obserwację zajęć i placówki. Na podstawie zebranych danych został sporządzony raport, który jest dostępny na stronie http://www.seo2.npseo.pl/reports/1000156891179_public.pdf

W wyniku badania sformułowano następujące wnioski:

  1. Nauczyciele podczas zajęć stosują zalecane warunki i sposoby realizacji podstawy programowej wychowania przedszkolnego, co sprzyja nabywaniu przez dzieci wiadomości i umiejętności, a także wpływa na kształtowanie pożądanych postaw i współpracę w grupie. Wdrażane wnioski z analizy osiągnięć dzieci przyczyniają się do kształtowania samodzielności przedszkolaków i rozbudzania zainteresowań.
  2. Dzieci w przedszkolu czują się bezpiecznie, a relacje między wszystkimi członkami społeczności przedszkolnej są oparte na wzajemnym szacunku i zaufaniu. Podejmowane działania wychowawcze i profilaktyczne służą eliminowaniu zagrożeń oraz wzmacnianiu właściwych zachowań.

Serdeczne dziękujemy wszystkim, którzy byli zaangażowani  w proces ewaluacji zewnętrznej w naszej szkole.