LEKCJA języka polskiego na podstawie lektury pt.” Romeo i Julia”

"Romeo i Julia" W. Szekspira jest jednym z najsłynniejszych dzieł o miłości. Tragedia dwojga ludzi zakochanych w sobie inspirowała pokolenia do różnych działań. Taki też wpływ miała na uczniów klasy Ia i I b, którzy to po omówieniu lektury zdecydowali się na zainscenizowanie wybranych scen dramatu. Po dobraniu się w grupy przyszedł czas na wybór fragmentu utworu, napisanie krótkiego scenariusza i próby - aż do 7 lutego, kiedy to nastąpił finałowy przegląd. Głównym inicjatorem tych wszystkich działań był nauczyciel języka polskiego , który nad wszystkim czuwał, a następnie z zainteresowaniem oglądał.

Odczucia uczniów po dramie:

„czułam radość z odegrania głównej roli” - Magdalena Świętek

„zagranie mojej roli, sprawiło mi przyjemność”- Bartosz Radziwonowicz

„czułem się wyróżniony, ponieważ mogłem udzielić ślubu”- Rafał Ziarnowski

„czułam się dobrze, ponieważ mogłam udowodnić moje zdolności aktorskie”- Oliwia Reda

„czułam się szczęśliwa, że mogłam zagrać sługę Romea”- Weronika Kopczyńska


Uczniowie wcielili się także w rolę dziennikarzy i wydali gazetę pt.” Głos Werony”

Redaktorzy magazynu:

Marcin Papoń, Sara Gawor, Dawid Wierzgała, Gabriela Kramarczyk, Karol Niedbał.

Uczniowie udowodnili poprzez swoje możliwości artystyczne , że warto czytać lektury.

{morfeo 134}